8 Kepentingan VIVIX kepada Ibu Berpantang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Lepas bersalin dan semasa berpantang, kesihatan kita kenalah jaga sebaik mungkin sebab kita nak ‘pakai’ badan lama lagi. Pengalaman Kak Yong sendiri selepas melahirkan empat orang anak berbeza-beza. Masa anak pertama Kak Yong memang tak ambil sebarang supplement. Masa melahirkan anak yang pertama umur Kak Yong 26 tahun. Masih bertenaga. Bayangkan masa tu di negara orang, belajar dan menguruskan anak sendiri. Sebulan lepas bersalin dah masuk lab. Travel dari rumah ke lab dalam sejam lebih berjalan kaki dan naik train dengan baby, musim sejuk pula masa tu. 

Bersalinkan anak yang kedua, umur dah menghampiri siri 30. Tak cerita masa mengandung lagi, penatnya Allah je yang tau. Susah sangat nak bangun pagi. Masa tu masih menolak Shaklee. Tapi semua berubah selepas melahirkan anak yang kedua, dengan luka yang teruk, nak uruskan anak kedua nak uruskan anak pertama lagi kalau tak betul-betul boleh meroyan kot!

Alhamdulillah dengan Shaklee, letih badan lepas bersalin tu tak tau hilang ke mana. Hehe😆 Jadi, bila melahirkan anak ketiga dan keempat Kak Yong dan rilex sebab ada Shaklee!!! 

Jom Kak Yong kongsikan kebaikan Vivix Shaklee Untuk Ibu Berpantang:

▶Memberi tenaga kepada ibu, badan kurang rasa lenguh atau sakit-sakit badan. Tempoh berpantang sangat mencabar bagi si ibu dalam menjaga diri dan bayi. 

▶Menyembuhkan organ peranakan si ibu. Baik pulih kesihatan rahim si ibu yang baru selepas bersalin.

▶Bantu proses penyembuhan luka lepas bersalin. Luka cepat sembuh dan kering sekaligus bantu kurangkan risiko luka terbuka atau bernanah.

▶Mengelakkan stress atau gila meroyan.

▶Menguatkan sistem imun badan si ibu dari terkena demam, selsema, penyakit berjangkit dan sebagainya.

▶Meningkatkan metabolisme badan si ibu jadi boleh membantu mengelak berat naik mendadak kerana masa berpantang si ibu tak boleh banyak bergerak.

▶Mencantikkan & menyihatkan kulit si ibu kerana Vivix tinggi antioksidan yang bagus untuk melambatkan proses penuaan kulit. Secara tak langsung kulit baby juga bertambah cantik dan sihat.

▶Menggalak tekanan darah yang sihat buat ibu.

▶Kurangkan rasa sakit lepas bersalin terutama yang bersalin czer/pembedahan.





Tengok ni macam mana VIVIX membantu rakan-rakan yang lain juga. 









Jom cuba VIVIX! Tak kenal maka tak cinta, dah kenal akan merindui!!! 


Dr. Nurzal Effiyana Ghazali

Pengedar Shaklee Skudai

Email: effiyana.ghazali@gmail.com

Call/SMS/WhatsApp: 019-7771227








Comments