COVID19 vs Nutriferon

Assalamualaikum dan salam sejahtera,



Harini kak yong nak berkongsi mengenai NUTRIFERON Shaklee. Ini antara kegemaran Ayumi dan kami sekeluarga, pantang nampak mesti nak makan. Kalau nak travel, NUTRIFERON mesti tak tinggal sebab sangat-sangat membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.

APA ITU NUTRIFERON?

Nutriferon Shaklee merangsang setiap sel dalam badan untuk menghasilkan NATURAL INTERFERONnya sendiri TANPA SEBARANG KESAN SAMPINGAN. Nutriferon telah ditemui 50 tahun dahulu dan terdapat 2 pendekatan. Pendekatan yang pertama secara farmaseutikal yang amat bertoksik dan pendekatan kedua secara semulajadi. Nutriferon Shaklee ini telah ditemui oleh seorang ahli imunologi dari Jepun yang dikenali sebgai Dr. Yasuhiko Kojima. Beliau menjalankan kajiannya di Universiti Tokyo.





APA ITU INTERFERON?

Interferon merupakan keluarga protein yang dibuat atau dirembeskan secara semulajadi oleh sel-sel imun badan (Contohnya: sel-sel darah putih, sel-sel epitelium). Interferon terdiri daripada 3 kelas iaitu:
  • alpha
  • beta
  • gamma
Setiap kelas mempunyai fungsinya sendiri dan ada yang bertindih. Sebagai contoh:
  • Interferon alpha digunakan untuk merawat kanser dan jangkitan virus
  • Interferon beta digunakan untuk merawat multiple sclerosis
  • Interferon gamma digunakan untuk merawat penyakit chronic granulomatous

BAGAIMANA INTERFERON BERTINDAK?

Interferon diaktifkan apabila diserang oleh mikrob, virus atau sel-sel kanser dan mempunyai 2 fungsi penting:
  1. Ia akan memberi isyarat kepada sel-sel jiran supaya bersedia untuk bertindak dan ia juga akan 'trigger' mekanisma rintangan lain
  2. Ia akan mengaktifkan 'askar-askar' sel imun untuk membunuh 'foreign invaders'
Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap berjuta-juta 'foreign invaders' yang boleh menyumbang kepada penyakit yang serius.  



TUJUAN Nutriferon Shaklee ini adalah membantu badan dalam membantu badannya sendiri sebab badan kita ni sebenarnya sangat bijak!

Selain itu, sekiranya sistem imun badan tidak stabil seperti mengalami hypo atau hyper sistem imun, Nutriferon Shaklee membantu untuk mengimbangi semula sistem imun tersebut serta membantu untuk memodulasi sistem endokrin sekaligus membantu dalam mengimbangi hormon.

KANDUNGAN NUTRIFERON

Nutriferon hanya mengandungi 4 bahan sebagai kandungannya; biji labu, biji plantago, bunga Safflower dan bunga Japanese Honey suckle.





Jadi, NUTRIFERON sangatlah membantu untuk meningkatkan segala penyakit yang disebabkan oleh virus termasuklah COVID19. Ini kerana, virus hanya boleh dilawan oleh imun sistem badan kita.

NUTRIFERON tidak menyembuhkan tetapi meningkatkan sistem imun badan kita!

Apa tunggu lagi jom dapatkan NUTRIFERON untuk kebaikan kita sekeluarga....

Sumber:
  1. http://www.healthsachoice.com/supplements/how-does-nutriferon-help-build-a-strong-immune-system/
  2. http://www.medicinenet.com/interferon/article.htm
  3. www.shaklee.com.my

YANAIZAT | 019-7771227
COD: J.Bahru, Pasir Gudang, Skudai, Pontian, Setia Indah, Bukit Indah, Singapura serta kawasan sekitar.
POS: Dalam Malaysia dan luar Malaysia


Comments