Bagaimana untuk menyokong sistem imun anda??

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Harini Kak Yong nak berkongsi beberapa tips untuk membantu menyokong sistem imun badan kita.


BERHENTI MENTENTUH MUKA

Kajian mendapati, orang akan menyentuh muka mereka setiap 3-4 kali setiap jam. Ini menunjukkan yang kita kerap menyentuh muka berbanding mencuci tangan. Kata kunci di sini ialah apabila kita menyentuh hidung dan tangan dengan tangan yang tidak dicuci, kita sebenarnya sedang memindahkan bakteria dan virus daripada permukaan tercemar ke badan kita. Kaedah ini yang dikenali sebagai 'self-inoculation' dipercayai cara utama selsema disebarkan dalam populasi kita. 


KERAP MEMBASUH TANGAN

Membasuh tangan dengan sabun boleh membunuh virus atau bakteria. Sekiranya tidak ada air, dinasihatkan untuk menggunakan hand sanitizers.

SENAMAN

Senaman boleh membantu meningkatkan sistem imun badan. Yoga, berjalan kaki adalah contoh senaman yang paling mudah dilakukan.

TIDUR 

Tidur malam yang secukupnya dan berkualiti sangat penting. Bauan lavender boleh memberikan tidur yang nyenyak. 

DIET

Makanan seimbang sangat penting untuk sistem penghadaman. Sistem penghadaman sangat berkait rapat dengan sistem imun badan.

VIVIX SHAKLEE

Dengan mengamalkan VIVIX daripada Shaklee, DNA di dalam sel badan dapat dilindungi dan dibaiki. Oleh itu, sel yang sihat secara automatiknya akan berfungsi dengan baik dan melindungi badan.

Jom dapatkan VIVIX untuk kesihatan anda!


Kak Yong | 0197771227

Comments