VIVIX: MINUMAN TERBAIK UNTUK SISTEM IMUN BADAN

  

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Gambar di atas ini menunjukkan sejenis tumbuhan yang dinamakan Japanese Knotweed atau nama lainnya Polygonum Cuspidatum. Tumbuhan ini merupakan tumbuhan asli yang mudah didapati di Barat Jepun, China dan Korea. Namun di US, tumbuhan ini di kategorikan sebagai tumbuhan invasif iaitu sejenis tumbuhan dengan banyak sehinggakan menghapuskan tumbuhan asli di kawasan tersebut. Walau bagimanapun tumbuhan ini mengandungi antioksidan resveratrol. 

KHASIAT JAPANESE KNOTWEED

Resveratrol sangat bermanfaat untuk pencegahan dan perkembangan penyakit kronik yang berkaitan dengan keradangan seperti diabetes, obesiti, penyakit kardiovaskular, neurodegeneration dan kanser. Selain itu, ia juga penting untuk mengawal sistem imun badan dengan mengganggu pengawalan sel imun, sintesis sitokin proinflamasi dan ekspresi gen.

Rajah 1 dan 2 masing-masing menunjukkan bagaimana resveratrol bekerja dengan kaedah sintesis sitokin proinflamasi dan ekspresi gen.

Cytokine Profiling Plays a Crucial Role in Activating Immune ...
Rajah 1: Kaedah sintesis sitokin [1]

Frontiers | Is Resveratrol a Cancer Immunomodulatory Molecule ...
Rajah 2: Ekspresi gen [2]

VIVIX: MINUMAN TERBAIK DENGAN RESVERATROL

Salah satu kandungan VIVIX adalah Japanese Knotweed di mana satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah. Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, VIVIX ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods)

CARA ORDER VIVIX

Dr. Nurzal Effiyana Ghazali

Pengedar Shaklee Skudai

Email: effiyana.ghazali@gmail.com

Call/SMS/WhatsApp: 0197771227


SCAN ME

RUJUKAN:
[1] Muñoz-Carrillo, J. L., Contreras-Cordero, J. F., Gutiérrez-Coronado, O., Villalobos-Gutiérrez, P. T., Ramos-Gracia, L. G., & Hernández-Reyes, V. E. (2018). Cytokine Profiling Plays a Crucial Role in Activating Immune System to Clear Infectious Pathogens. In Immune Response Activation and Immunomodulation. IntechOpen.





Comments